Vă mulțumim pentru achiziționarea unui produs VELUX original. Ne mândrim cu toate produsele noastre, precum și cu faptul că deținătorii de produse VELUX, în marea lor majoritate, nu sunt nevoiți niciodată să folosească o garanție VELUX. În cazul în care utilizatorii finali1) ridică vreo problemă cu privire la un produs VELUX, prezenta Garanție vă va ajuta să clarificați maniera în care noi vă putem răspunde. Trebuie să menționăm faptul că, suplimentar prezentei Garanții, utilizatorul final1) va avea drepturi distincte prevăzute de lege, născute din vânzarea unui produs VELUX în conformitate cu legislația din domeniul protecției consumatorilor. Aceste drepturi nu sunt afectate în vreun mod de prezenta Garanție. Îndrumarea cu privire la oricare aceste drepturi distincte poate fi obținută de la vânzător sau alt consilier avizat.
1. Aplicarea prezentei Garanții pentru Produs
VELUX România S.R.L. având sediul în Str. Turnului nr.5, Cladirea T42, Modul A3, Braşov, cod poștal 500152, Județul Braşov („VELUX”) oferă utilizatorilor finali1) o Garanție cu privire la produsele VELUX după cum urmează:
Ferestre de mansardă VELUX și produse de montaj ( ferestre de mansardă VELUX, inclusiv pachetul de geam izolator, rame de etanșare VELUX, produse VELUX pentru montaj, kit pentru realizarea finisajului interior VELUX, folie izolatoare VELUX, kit de izolare termică VELUX, folie barieră de vapori VELUX, rame de extensie VELUX ), - 10 ani
Ferestre VELUX pentru acoperiș terasă - 10 ani
Luminator VLT 1000 (variantă economică de ieșire pe acoperiș pentru poduri neizolate și nelocuite) - 2 ani
Luminator GVK (ieșire pe acoperiș pentru poduri nelocuite) - 5 ani
Ferestrele de mansardă VELUX, precum și ferestrele pentru acoperiș terasă menționate mai sus, beneficiază de o garanție extinsă de 15 ani împotriva spargerii profilurilor de poliuretan şi a celor din PVC, precum şi a elementelor de feronerie. In contextul acordării acestei garanţii speciale extinse, termenul "spargere" se referă la avarierea prin separarea acestor componente în două sau mai multe părți ca urmare a unei tensionări apărute în timpul utilizării normale a produsului.
Tuneluri solare VELUX (inclusiv pachetul de geam izolator) - 10 ani
Produse decorative și parasolare VELUX ( rulouri decorative și parasolare interioare VELUX, plasa VELUX împotriva insectelor) - 3 ani
Rolete exterioare VELUX și rulouri exterioare parasolare electrice și solare VELUX - 3 ani
Rulouri exterioare parasolare VELUX cu acționare manuală - 3 ani
Produse VELUX pentru operarea rulourilor decorative și parasolare VELUX (tije) - 3 ani
Motoare VELUX şi alte produse folosite pentru acționarea electrică sau solară (inclusiv motoarele premontate pe ferestrele de mansardă VELUX INTEGRA și pe ferestrele VELUX pentru acoperiș terasă) și pentru acționarea rulourilor decorative și parasolare VELUX (nu și motoarele pentru operarea roletelor exterioare și a rulourilor exterioare parasolare VELUX) - 3 ani
Alte componente electrice VELUX folosite pentru operarea electrică și cu motor solar (unitate de comandă, sisteme de operare electrică, senzori, etc.), inclusiv componente premontate de către VELUX la ferestrele de mansardă VELUX și la ferestrele VELUX pentru acoperiș terasă. - 3 ani
ACCESORII motoare VELUX pentru roletele exterioare electrice VELUX și pentru rulourile exterioare parasolare electrice VELUX - 3 ani
ACCESORII motoare electrice și produse electrice suplimentare folosite la ferestrele pentru evacuarea fumului, inclusiv componente electrice VELUX premontate la ferestrele de mansardă VELUX pentru evacuarea fumului și la ferestrele VELUX pentru evacuarea fumului pentru acoperiș terasă. - 3 ani
Piese de schimb furnizate de către VELUX În cazul în care apare vreun defect la una din piesele de schimb, iar acest lucru ni se aduce la cunoștință în perioada de garantie, VELUX va opta pentru una dintre următoarele variante: 1) să repare produsul VELUX fără costuri pentru piese sau manoperă, sau 2) să înlocuiască produsul respectiv şi să îl livreze fără niciun cost la punctul de unde a fost achiziţionat sau direct la clientul final1) - 2 ani
Pachet de sticlă temopan pentru înlocuire - 5 ani
Alte produse VELUX - 2 ani
Prezenta ediție a Garanției de produs VELUX se va aplica pentru produsele VELUX vândute în România și Republica Moldova începând cu data de 01 Martie 2019. În cazul în care sunteți eligibil să beneficiați de prezenta Garanție, atunci, fără a afecta vreun drept distinct prevăzut de lege, în baza prezentei Garanții, la alegerea sa, în termen de 15 zile, VELUX își va asuma una dintre următoarele obligații:
- 1) va repara produsul VELUX cu defecte la o locație VELUX sau la locația utilizatorului final, în funcție de cum va decide VELUX, sau
- 2) va înlocui produsul VELUX gratuit la o locație VELUX sau la locația utilizatorului final, în funcție de cum va decide VELUX,
- 3) va rambursa utilizatorului final prețul de achiziție inițial al produsului VELUX, sau
- 4) va întreprinde alte măsuri care pot fi aplicabile produsului VELUX în cauză, în conformitate cu legislația în vigoare.
Prezenta Garanție se aplică numai produselor VELUX prezentate mai sus, sub rezerva condițiilor de mai jos, inclusiv (fără limitare) condițiile din Secțiunea 4. De asemenea, prezenta Garanție se aplică numai unui defect care nu a fost eliminat din acoperirea Garanției, astfel cum prevede Secțiunea 3.
2. Perioada de garanție - Cererile în baza prezentei Garanții trebuie notificate în conformitate cu Secțiunea 5 și într-un termen care, cu excepția cazului în care se prevede altfel mai sus, va începe să curgă de la data la care produsul VELUX este vândut primului utilizator final3) și care va expira la finalul Perioadei de Garanție2) aplicabile produsului VELUX în legătură cu care s-a înaintat cererea.
3. Defecte acoperite de prezenta Garanție - Sub rezerva condițiilor, prezenta Garanție acoperă doar defectele apărute din cauza modului de fabricare a produsului, inclusiv din cauza oricărui material folosit în cadrul procesului de fabricație. Alte tipuri de defecte ale produselor VELUX nu sunt acoperite de prezenta Garanție și nu vor fi acoperite de prezenta Garanție.
4. Condiții - Cererile în baza prezentei Garanții nu vor fi acceptate în cazul în care defectul a rezultat direct sau indirect din:
a) montajul produsului (inclusiv, dar fără a se limita, la montajul efectuat fără a se respecta instrucțiunile de montaj VELUX sau fără profesionalism),
b) montaj în afara zonelor recomandate de montaj,
c) operare fără respectarea standardelor de operare sau utilizare greșită,
d) uzură, e) folosirea de componente de schimb sau accesorii incompatibile (de ex. surse de energie electrică),
f) transport,
g) orice formă de manipulare inadecvată,
h) modificări ale produselor sau i) alți factori în afara celor legați de fabricarea produsului sau de materialele folosite în procesul de fabricație.
De asemenea, prezenta Garanție nu se va aplica în cazul în care există defecte ce rezultă direct sau indirect din neglijență, inclusiv (însă fără limitare) în cazul în care nu s-a întreținut produsul, nu s-a efectuat testarea și/sau service-ul regulat, sau în cazul în care s-a neglijat întreținerea produsului, așa cum este descrisă în instrucțiunile de întreținere sau în îndrumările de folosire pentru utilizator. Aceeași situație este aplicabilă și în cazul în care defectul ar fi putut fi prevenit prin întreținere, după cum este prezentat în instrucțiunile pentru utilizator/de întreținere sau în îndrumările de folosire. Toate aceste instrucțiuni sau îndrumări de folosire pot fi obținute de la VELUX sau pot fi descărcate de pe www.VELUX.com sau de pe www.VELUX.ro. VELUX nu garantează că operarea software-ului de produs nu va prezenta erori sau că va fi neîntreruptă, că defectele de software vor fi corectate sau că software-ul va fi compatibil cu viitoarele produse VELUX sau software-ul VELUX.
Prezenta Garanție nu acoperă cereri cu privire la:
- Decolorarea părţilor care nu sunt vizibile în cadrul unei folosiri generale;
- Orice schimbare de culoare sau decolorare, indiferent că acestea sunt cauzate de soare/condens/ploaie acidă/stropire cu săruri sau orice alte condiții care au efect coroziv sau de schimbare a materialului;
- Orice alte condiții cosmetice, cum ar fi, de exemplu, perdele sau lamelele jaluzelelor, schimbări în materialul de etanşare;
- Noduri ale lemnului;
- Reducere inevitabilă și/sau previzibilă a eficienței produsului, inclusiv a valorilor/specificaţiilor tehnice, precum și a toleranțelor generale de eficiență;
- Variaţii care intervin în mod natural în materialele folosite;
- Nefuncţionarea, reducerea sau funcţionarea necorespunzătoare, infiltrațiile cu apă care rezultă în urma blocării sau fenomenelor similare datorate gheţii, zăpezii, crengilor etc.;
- Imperfecţiuni, inclusiv variaţii de culoare, umbre sau semne etc. de pe geam, care erau prezente la momentul livrării sau care au survenit în timpul Perioadei de Garanţie, dar care nu împiedică vizibilitatea în mod semnificativ.
- Coroziunea elementelor metalice ;
- Degradarea celulelor solare;
- Daune rezultate din accidente, inclusiv, fără limitare, spargerea accidentală a geamului, spargerea sau zgârierea domului;
- Probleme datorate infiltrației de apă, cum ar fi baraje de gheață, care nu rezultă dintr-un defect al produsului VELUX;
- Proiectare sau construcție defectuoasă a clădirilor;
- Deplasări ale construcțiilor alăturate sau alte evenimente similare;
- Intervenții asupra produselor VELUX acoperite de prezenta Garanție;
- Adăugarea unor componente neaprobate;
- Condiții meteorologice extreme, fulger sau grindină puternică;
- Instalarea în zone cu umiditate ridicată, în zone fără ventilație, sau fără ventilație adecvată, sau control al umidității;
- Produse supuse unor condiții care nu sunt cuprinse în limitările impuse de proiectare;
- Expunerea la procese de prelucrare după livrare, de exemplu, tratarea cu glaspapir, curățirea prin jet de nisip, gravuri, lipirea de diverse materiale sau alte tratamente aplicate pe suprafață;
- Variații ale culorii geamului, sau plasticului, sau deteriorări ale acestora cauzate de condiții nefavorabile, cum ar fi factorii meteorologici corozivi, inclusiv ploaia acidă;
- Coroziunea geamului ca urmare a depunerilor de apă și resturi pe geam;
- Condens pe ferestre de mansardă și luminatoare modulare și orice deteriorare cauzată de apă, ce pot apărea ca rezultat natural al umidității în interiorul sau exteriorul clădirii sau al variației de temperatură dintre temperaturile din interior/exterior;
- Cereri cu privire la unități de ferestre izolate, în cazul în care s-a aplicat o peliculă pe suprafața geamului;
- Orice alte condiţii similare celor de mai sus, indiferent dacă acestea sunt catalogate drept defecte.
Prin prezenta Garanție, VELUX nu încearcă să limiteze sau să își excludă răspunderea, încercări pe care drepturile distincte ale utilizatorului final1) prevăzute de lege le-ar face inaplicabile, sub rezerva că VELUX nu răspunde în baza prezentei Garanții, sau altfel, pentru pierderea de profit sau orice altă pierdere survenită indirect sau drept consecință, ca urmare sau în legătură cu orice cerere formulată în baza prezentei Garanții, cu excepția daunelor stabilite de instanță. Aceasta nu va acoperi răspunderea pentru produs, iar VELUX nu îşi asumă răspunderea pentru pierderi cauzate direct sau indirect de incidente care nu se află în controlul VELUX, incluzând, dar fără a se limita la dispute industriale, incendiu, război, terorism, restricţii de import, tulburări politice, întâmplări naturale neobişnuite, vandalism sau altă circumstanţă de forţă majoră. Atâta vreme cât VELUX nu încearcă să excludă sau să limiteze răspunderea sa, lucru pe care drepturile legale ale utilizatorilor finali1) prin această Garanție l-ar face inaplicabil, VELUX nu va fi răspunzător pentru daune cauzate persoanelor sau bunurilor, inclusiv produsului VELUX acoperit de Garanție, care rezultă din încercări neautorizate de a repara sau înlocui produsul VELUX.
VELUX poate, la alegere, să refuze să furnizeze oricare sau toate remediile în baza prezentei Garanții, dacă vreo încercare neautorizată de reparație sau înlocuire a unui produs VELUX acoperit de prezenta Garanție cauzează daune suplimentare. Vă sfătuim să nu încercați să reparați sau să înlocuiți produsul VELUX fără o autorizare din partea VELUX, fără de care o cerere cu privire la defectul survenit va avea drept rezultat inaplicabilitatea Garanției. Utilizatorul final1) are responsabilitatea de a atenua și reduce daunele cauzate de apă sau orice alte daune pe care le poate produce vreun produs VELUX acoperit de Garanție.
5. Reclamaţiile scrise - Pentru a înainta o cerere în baza prezentei Garanții, utilizatorul final1) trebuie să transmită o notificare scrisă în timpul Perioadei de Garanție2) aplicabile și în orice caz în termen de două luni de la data la care utilizatorul final1) a constatat sau ar fi trebuit în mod rezonabil să constate defectul pentru care formulează cererea. Notificarea scrisă trebuie transmisă către VELUX la adresa de mai jos.
6. Condiții suplimentare - Dacă, la momentul reparației sau înlocuirii, produsul VELUX nu se mai află în producție sau nu mai este produs în aceeași versiune (formă, culoare, acoperire, finisare, etc.), VELUX va avea dreptul să repare sau să îl înlocuiască cu un produs VELUX similar. De asemenea, ca o condiție a prezentei Garanții, VELUX va avea dreptul de a solicita returnarea produsului cu defecte la o adresă VELUX sau la adresa utilizatorului final 1), în funcție de cum decide VELUX.
7. Garanția pentru produsele VELUX reparate sau înlocuite - În cazul în care, în baza prezentei Garanții, VELUX și-a asumat să repare sau să înlocuiască un produs VELUX, Perioada de Garanție2) inițială aplicabilă produsului VELUX respectiv va continua să se aplice și va fi prelungită cu perioada de timp necesară pentru reparare sau înlocuire. Cu toate acestea,în cazul înlocuirii unui produs VELUX ce face obiectul acestei Garanții, Perioada de Garanție rămasă nu va fi mai mică de 2 (doi) ani, începând cu data la care utilizatorul final1) a primit produsul VELUX înlocuit.
8. Vizite pentru service în caz de neacoperire prin garanție - VELUX va avea dreptul să ceară compensații pentru costurile prilejuite de vizite de service în cazul în care cererea utilizatorului final1) nu este acoperită de prezenta Garanție. De asemenea, utilizatorul final1) va plăti orice costuri, inclusiv costuri cu manopera, suportate în vederea examinării produsului VELUX, precum și orice costuri în legătură cu demontarea și remontarea produsului VELUX și protejarea produsului VELUX și a clădirii cu o prelată, etc.
9. Procedura de urmat pentru a beneficia de prezenta Garanție - Indiferent dacă aveți sau nu de formulat cereri în baza prezentei Garanții, dacă aveți de semnalat o problemă cu privire la produsul dumneavoastră VELUX sau cu montajul acestuia, vă rugăm să contactați departamentul VELUX pentru asistență a clienților direct la adresa de mai jos. VELUX va încerca să vă furnizeze cel mai bun răspuns și serviciu posibil. Membrii pregătiți ai echipei de relații cu clienții sunt disponibili pentru a discuta cu dumneavoastră la telefon orice probleme ați ridica, în vederea rezolvării acestora fără a mai fi necesară deplasarea la locuința dumneavoastră sau în altă locație.
Observaţii – Explicaţii suplimentare pentru prevederile de mai sus
Observaţia 1: “Utilizatorul final” desemnează persoana fizică sau juridică care deţine produsul VELUX şi care nu l-a achiziţionat în vederea revânzării sau a montării acestuia în scop comercial.
Observația 2: Perioada de garanție începe la data la care produsul VELUX este achiziționat de la un distribuitor VELUX care, la solicitarea din partea VELUX, trebuie dovedită cu factura originală sau chitanță, sau, dacă produsul a fost expediat, la data livrării acestuia utilizatorului final1). În cazul în care data achiziționării nu poate fi dovedită, perioada de garanție va începe de la data fabricării, indicată pe fiecare produs VELUX.
Observaţia 3: “Primul utilizator final” desemnează utilizatorul final, conform observaţiei 1, care achiziţionează primul produsul VELUX de la compania VELUX, de la un distribuitor sau de la orice altă persoană fizică sau juridică, persoană care revinde sau montează acest produs în scop comercial.